poniedziałek, 19 sierpnia 2013

Zło- reaktywacja

Tknięta wyraźną potrzebą ponownego zaistnienia w Internetach postanowiłam reanimować Zło Konieczne.

Powstało nie-pamiętam-kiedy. Stawiam na rok 2008, ale palca sobie uciąć nie dam.  Na pewno z raz był szablon bożonarodzeniowy. ALE! Pamiętam, dlaczego Zło powstało.

Trochę historii.

Zło Koniecznie miało być pierwotnie miejscem do oceniania ocenialnii. (Tak, ja to wymyśliłam). W tamtych jednak czasach, mój pomysł spotkał się z wielkim oporem i sprzeciwem ocenialni właśnie. Wywołało to, w pewnym momencie wielką burzę i dyskusję, że to niedobre, nieprawe i niemoralne, aby ocenieni wystawiali ocenę danej ocenialni po otrzymaniu oceny. Cóż, pomysł więc porzuciłam, a portal zaczął służyć za miejsce do reklam blogów wszelakich. Zło Konieczne stało się pierwszym przystankiem większości blogów w podróży po Internetach, a samą nazwę tłumaczyłam historycznym zdaniem: „Nie chcem, ale muszem”, czyli nie chcę się nachalnie ogłaszać i reklamować, ale muszę, bo inaczej pies z kulawą nogą na bloga mojego nie zajrzy.

Statystyka odnotowała ponad trzydzieści tysięcy wejść. Ilości pozostawionych komentarzy i ogłoszeń nie zliczę. Niestety z czasem, jak wszystko, i ten portal podupadł. Ilekroć sobie o nim przypominałam i na niego zaglądałam, kojarzył mi się z budynkami  i miejscami widmo, które kiedyś tętniły życiem, a teraz porasta je bluszcz i drzewa.

Odpierając zarzuty, że podobne strony już istnieją, mogę powiedzieć, że ja byłam pierwsza (chyba) i uzurpuje sobie prawo pierwszeństwa. :D A nawet jeśli pierwsza nie byłam, to na pewno sławna w pewnym momencie i rozpoznawalna. W związku z tym postanowiłam reanimować Zło Konieczne. Nie będzie jednak ono takie jak kiedyś. Katalog Ocenialni, jak i inne mu podobne blogi, spisują się bardzo dobrze w zbieraniu i reklamowaniu wszystkich blogów pojawiających się w blogosferze. Zło postanawia wyciągnąć rękę do Twórców właśnie. To tutaj będą mogły się ogłaszać blogi z opowiadaniami i nie tylko. Wywieszona będzie zaszczytna lista blogów ocenionych najwyżej na poczytnych ocenialniach (czyli tych, które zostaną najwyżej ocenione w sondzie). W Spisie ocenialni znajdą się wszystkie (a przynajmniej większość) ocenialni z blogosfery, a ranking w postaci sondy wyłaniać będzie, które z nich cieszą się największą popularnością. Po drodze planuję jeszcze kilka projektów i konkursów, ale wszystko w swoim czasie i po kolei.

Onet padł, niech żyje Blogspot! Fajniejsze funkcje, nowe możliwości. Myślę, że Zło nie będzie nikomu wadzić, a może się nawet przyda.

Indżojcie! 

Aha, zanim zaczną się narzekania i komentarze z cyklu "po co, na co i to już było", chciałabym wszystkich prosić o cierpliwość i wyrozumiałość. Pierwsze Zło też nie zapowiadało się optymistycznie, a jednak wyszło. Dajcie mu trochę czasu, a kierunek wyjdzie w praniu :)



75 komentarzy:

  1. Fajny pomysł:) Mam nadzieję,że wypali. Trzymam kciuki:)
    Pozdrawiam i kłaniam się nisko:)

    OdpowiedzUsuń
  2. O, jak miło! Śledziłam Zło Konieczne jeszcze na Onecie. Bardzo się cieszę, że wróciłaś :)

    Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za dodanie Fair Gaola,
    Idariale

    OdpowiedzUsuń
  3. No, zobaczymy co z tego wyjdzie, ale jestem dobrej myśli ^^ Czekam teraz na pierwszą falę hejterstwa ^^ Swój chrzest przejść muszę :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Trzy po trzy kojarzę Zło Koniecznie. Nie pozostaje mi zatem nic innego, jak serdecznie życzyć powodzenia i dodać Wasz button u siebie, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Łooooł, ale Kompania Przysięgłych nazgarniała sobie głosów. O.O Chociaż dziwi mnie, że między nią a Mackalnią jest aż taka przepaść...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie posądzam Was o nieczyste zagrania, dziewczyny, i sama uważam Kompanię za dobrą ocenialnię, ale moja paranoiczna dusza każe mi myśleć, że wręcz podejrzanie dużo :).

      Usuń
    2. Ja oddałam wyłącznie jeden.

      Usuń
    3. Oficjalnie mogę powiedzieć, że to zupełny przypadek. Owszem, oceniam na Kompanii i może wszystkie dziewczyny zagłosowały, ale wątpię, bo z tego co wiem, zagłosowałyby na inne ocenialnie, a nie na siebie. Poza tym Zło tworzę tylko ja więc jestem jedynie odłamem Kompanii :)

      Usuń
    4. Dziewczyny, czytanie ze zrozumieniem. Pisałam, że Was nie posądzam.

      Usuń
    5. On no wiem, ale wolałam oficjalnie się na ten temat wypowiedzieć ^^

      Usuń
    6. Hm... Ta sonda faktycznie będzie trwała przez kilka lat?

      PS Ta captcha naprawdę jest potrzebna?

      Usuń
  6. Na mnie nie pacz, ja nie głosowałam :P ale miło, miło :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za zostawienie wiadomości na moim opciu, ale mam wrażenie, że zakładka "Spam" jest widoczna... ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wiem, przepraszam :) ale poszło hurtowo i zauważyłam, że nie wszyscy ten spam sprawdzają. Mam nadzieję, że wielkiej krzywdy nie wyrządziłam ^^

      Usuń
    2. Przeżyję. Ale spod rozdziałów usuwam. Skoro ludzie robią taką zakładkę, to znaczy, że jest im potrzebna i życzą zostawiania sobie komentarzy tam. Nawet jeśli tego nie sprawdzają, to z szacunku wypadałoby się zastosować. Abstrahując ode mnie, bo, jak mówiłam, przeżyję. I nie wiem, czy to najskuteczniejsza forma reklamy, zirytować kogoś na wstępie.

      Usuń
  8. Witaj Ferhoro.
    Rzeczywiście Zło to kawałek historii blogowania. Zawsze będzie mi się kojarzył z Ławą Przysięgłych - jedną z najlepszych ocenialni w historii. Cieszę się, że reaktywowałaś portal.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jednak jeszcze trochę suaffy mi zostało :) To ja tym bardziej się cieszę, że jeszcze ktoś o tym pamięta i się cieszy na powrót Zła ^^

      Usuń
  9. Ja tylko powiem, że ładny szablon, o.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeeej, sam Prezydent, zaszczyconam bardzo :D A szablon jest dziełem Miękko, którą wychwalę w osobnej ramce jak się uporam z reklamą ^^

      Usuń
    2. Sam siebie ustanowiłem prezydentem pod wpływem postu o tym, że do oceniania blogasków trzeba mieć odpowiedni tytuł. No to mam. ^^

      Usuń
    3. Odpowiedni tytuł, mówisz? Hmmm "ciocia" się liczy? :P

      Usuń
    4. Chyba nie. Musi być odpowiednio imponujący. Myślałem nad generalissimusem, ale bycie prezydentem internetu było bardziej kuszące. I na pewno zareklamuję swoje opko, gdy dobije do jakiegoś sensownego rozdziału...

      Usuń
    5. Mhm... Cesarzowa może? :P eee, nie będę się wyguuupiać ^^ A z opowiadaniem zapraszam :)

      Usuń
    6. "Jej Złołowość Ferhora"?

      Usuń
  10. Bardzo dziękuje za informacje. Myślę, że z chęcią skorzystam z usług bloga. Na przyszłość miałabym jednak prośbę - reklamujcie się u mnie w spamowniku. Przecież po to dałam takową zakładkę, żeby uniknąć reklam pod notką.

    OdpowiedzUsuń
  11. SPAM zostawia się w zakładce o tej samej nazwie, a nie pod postami !

    OdpowiedzUsuń
  12. Ośmielę się zacytować tekst, który widnieje na moim blogu po lewej stronie i jest po to, aby każdy, kto wejdzie na bloga, go przeczytał: "Nienawidzę spamu i nie chcę go otrzymywać.". I tyczy się to spamu jakiegokolwiel, nie tylko tego z opowiadaniami.

    OdpowiedzUsuń
  13. Przyznam, że nie znałam Zła za czasów onetowskich, ale sporo o nim słyszałam. Mam nadzieję, że Twój pomysł wypali. Życzę powodzenia i dziękuję za dodanie Ocen Legilimens do spisu. :)

    Pozdrawiam,
    Madem.

    OdpowiedzUsuń
  14. chcesz aby czytano Twój regulamin? to uszanuj mój. nie spamuj!

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak się trochę ogarnę i wymyślę coś chwytliwego o swoich blogaskach to pewnie się tu zareklamuję, ale błagam, zostawiaj wszelki spam w specjalnych zakładkach.

    OdpowiedzUsuń
  16. Dziękuję za informację, z pewnością skorzystam :]

    OdpowiedzUsuń
  17. Cześć! Jak zwykle polecam swojego bloga do poczytania, no i zgłaszam go do "najlepszych". :> Tak, uważam, że na to zasługujemy. XD

    Ja też nie znałem zła-koniecznego, ale przypuszczam, że to dlatego, iż powstało w czasach, kiedy już tak intensywnie nie blogowałem. Zdecydowanie moje czasy były jakieś osiem, siedem lat temu.

    Pozdrawiam,
    Pan Mars z suchego-siana.blog.onet.pl.

    OdpowiedzUsuń
  18. A nie lepszym wyjściem byłaby sonda wielokrotnego wyboru? Naprawdę, z bólem serca wybrałam jedną ocenialnię, chociaż powinnam wybrać trzy, no, cztery.
    Tak w ogóle, po co sonda? Wierzę w Ciebie, Ferh, na pewno wybierzesz do współpracy te dobre, zwłaszcza, że nie jest ich znowu tak dużo. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Popieram. Wiecie, jak łatwo oszukać sondę? Bo ja pamiętam jeszcze, jak na Katalogu wygrała Ocenialna lo li, a nikt o zdrowych zmysłach nie powie, że to dobra ocenialnia... Na dzień dobry potrafię wymienić co najmniej dwie metody, łatwe do znalezienia w internecie, a nie jestem bynajmniej hakerem.

      Usuń
    2. Zastanawiałam się nad wielokrotnym wyborem, ale staram się jakoś ograniczyć trollowanie, choć nie wiem czy to dobra metoda... Wiem, że sondę można oszukać, ale też nie aż tak bardzo :) Ja się nie będę zajmować ocenianiem ocenialni, wolę zostawić to Ludowi Internetów nawet jeśli będzie to z cieniem trollingu. Postaram się nad tym panować, a jak się nie uda, to wymyślę coś innego :) Ocenialnie mają być wybrane przez innych, a nie przeze mnie :) Ale bardzo mi miło, że wierzysz w mój osąd :)

      Usuń
    3. Ferh, ja się zgadzam z głosem wyżej - naprawdę uważam Kompanię za dobrą ocenialnię i nie sądzę, żebyście trollowały, ale, uhm, odświeżyłam stronę, i ciężko mi uwierzyć, że w minutę przybyło jej ponad 50 głosów...

      Usuń
    4. No co Ci mam odpowiedzieć? Nie podejrzewam dziewczyn o hakering na rzecz Kompanii, naprawdę.

      Usuń
    5. Ferh, masowo spamujesz u wszystkich i zapraszasz na bloga, gdzie trwa ankieta na najlepszą ocenialnię, w której kompania nagle zdobywa 180 głosów. Dziwne, prawda?

      Usuń
    6. Poprosić te trolle, aby oddawały głosy na Ocenialnę Blogów? :P

      Usuń
    7. No nie wiem... może, jak sugerowałyśmy, zdjąć ankiety i wybierać dobre ocenialnie inaczej? Bo śledzę tę dyskusję na bieżąco i widzę, że Kompania zdobywa głosy dziwnie skokowo, poprzednim razem w minutę skoczyło jej ze 103 na ponad 130...
      Chiyo, właśnie to jest szczególnie niesmaczne, że ktoś się bawi kosztem Kompanii :/ ocenialnę czy inne kukisy bym rozumiała.

      Usuń
    8. Nie ma innego sposobu. Kiedyś próbowałam załatwić to drogą eliminacji i innymi sposobami, opiniami itp, ale jak nie protesty to hejterzy i uznałam, że sonda będzie najbezpieczniejsza. Cóż, pragnę wierzyć, że sonda pozwoliła ujawnić się naszym fanom ^^ Osobiście nie rozumiem jaki jest sens, żeby ktoś siedział i nabijał statystyka akurat Kompanii... Sonda jest podpowiedzią dla tych co chcą wybrać ocenialnię i dla mnie jak będę chciała wybrac najwyżej ocenione blogi. Tyle. Ja, ani dziewczyny nie mamy w tym żadnego interesu, żeby Kompania się wielką sławą okryła.

      Usuń
    9. Jest inny sposób, tylko uparcie nie chcesz przyjąć tego do wiadomości. I o ile do tej pory nawet współczułam z tego powodu, to uparte utrzymywanie, że fejkowa sonda jest w porządku(wybacz, ale nie będę sądzić niczego innego o takiej, na której głosy w ciągu kilku minut podskakują o kilkadziesiąt, utrzymują się na stałym poziomie przez dłuższy czas, godzinę czy dwie, po czym znów robią to samo), jest już naprawdę niesmaczne i bardzo, bardzo naiwne.

      Ferh, tak szczerze... nie widzisz, że robisz tym zły pijar Kompanii?

      Usuń
    10. Jaki jest inny sposób? Sama mam wybierać te ocenialnie? Powołać specjalną grupę do tego? A jak tę grupę wybiorę? Na jakiej podstawie i dlaczego tych, a nie innych? I wyjaśnij mi, jaki mam interes w tym, żeby Kompania ciągle była podbijana? Każda z nas ma po tonie blogów w kolejkach, ludzie nas znajdują bez większego problemu i nikt nie aspiruje do bycia popularnym.

      Usuń
    11. Ale może poczytaj ze zrozumieniem, co? O nic cię nie oskarżam i nie mam pojęcia, dlaczego reagujesz, jakbyś była winna. Ale tak, twoja decyzja i wypowiedzi w tym momencie robią Kompanii zły pijar - ja, powtarzam, o nic cię nie oskarżam i niczego nie sugeruję, ale przyznaj, że wielu bloggerów może odebrać tę sytuację jako, hm... moralnie wątpliwą.

      Choćby stworzyć zakładkę z oddawaniem głosów z konta bloggera. Zresztą to nie ja jestem tutaj od wymyślania.

      Usuń
    12. A najlepszym dowodem jest na to, że już zgłoszono cię do sznaucerka za "nabijanie swojej ocenialni głosów w ankiecie" (i za spam).

      Usuń
    13. Moja droga :) Jak ja bym się Sznaucerkiem przejmowała, to bym się z nimi linkami nie wymieniała, a w ogóle nie brałabym się za Zło :)
      Czytam ze zrozumienie i jedyne co wyczytałam, to propozycję "innego sposobu", jakiego? Nie napisano. Zakładka z oddawaniem głosów z konta bloggera? Tzn. o co dokładnie chodzi? Poza tym nie każę Ci wymyślać nic, ale możesz proponować :)
      Może i sonda nie jest trafiona, ale cóż, jak komuś się chce nabijać ją akurat na Kompanię, to co ja mogę poradzić? Oficjalny stejtment napiszę jutro żeby nie było wątpliwości. Uważam, że w końcu się komuś znudzi i zacznie nabijać komuś innemu, albo w ogóle wszystko się unormuje. Nie ma co się napinać pierwszego dnia. Czilałt, alleluja i do przodu! ^^

      Usuń
    14. Jeśli uważasz, że nie napisano, to nie umiesz czytać. I nie wiem, jak można jaśniej wytłumaczyć to, że blogger ma napisać swoje zdanie odnośnie ocenialni ze swojego konta.

      Mhm, na pewno się znudzi. Tylko sfałszowane wyniki i niesmak pozostanie. A później ktoś będzie oszukiwał w sprawie następnej ocenialni... i następnej...

      Powtórzę, nie obchodzi mnie ani trochę, kto nabija głosy Kompanii, natomiast Twoja decyzja jest bardzo mocno wątpliwa. I możesz poradzić, możesz wymyślić inny sposób, na litość, a nie kompromitować siebie i swoją ocenialnię, która naprawdę na to nie zasługuje.

      Tego nie pisze Sznaucerek, tylko bloggerzy, mający takie a nie inne zdanie o Twoich decyzjach. To oni zgłaszają propozycje.

      Usuń
  19. "Nie będzie jednak ono takie jak kiedyś. Katalog Ocenialni, jak i inne mu podobne blogi, spisują się bardzo dobrze w zbieraniu i reklamowaniu wszystkich blogów pojawiających się w blogosferze. Zło postanawia wyciągnąć rękę do Twórców właśnie. To tutaj będą mogły się ogłaszać blogi z opowiadaniami i nie tylko."
    Nie rozumiem, serio. To znaczy, że, eee... zamierzasz robić to samo? (nie, żeby było to coś złego, noale).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nooo wiem ^^ Problem polega na tym, że szukam niszy i ją na pewno znajdę, tak jak było z pierwszym Złem. Tylko nie umiem się na razie określić więc staram się jakoś wybrnać, ale widać nie za bardzo wychodzi :P Wiem, że z czasem sie wszystko unormuje :)

      Usuń
    2. Aha, okej. Niejasno napisane jak dla mnie.

      Usuń
    3. Tak trochę zamotałam z nadzieją, że nikt się nie kapnie :P

      Usuń
  20. Ojej. A ja pamiętam jeszcze, jak pierwsze Zło powstawało. I jakoś tak mi się ciepło na serduchu zrobiło, że je powróciłaś do życia, Ferhoro. Co prawda nie widzę różnicy między tym a KO i wszelkimi spisami blogów/opowiadań/ocenialni/miszmaszem, ale i tak życzę powodzenia i wytrwałości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spoko, to jak z reaktywacją Modern Talking, te same piosenki, ale z lepszym bitem :P Hiciory były jak się paczy :D A Zło, to w końcu Prawiematka tych wszystkich katalogów i innych ^^

      Usuń
    2. Jo ma ha jo ma so
      Wyłączysz antyspam?

      Usuń
    3. Masz, chyba domyślne jest ustawiony zawsze (albo tylko w pewnych szablonach podstawowych).

      Usuń
  21. Osobiście Zło jakimś trafem kojarzę z ocenialnią...? Może za tych początków kiedyś rzuciło mi się w oczy.
    Powodzenia w odnajdywaniu niszy ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ciekawe, ciekawe...
    Będę śledzić rozwój sytuacji ;)
    Życzę powodzenia.

    OdpowiedzUsuń
  23. Tyle komentarzy jednego dnia. Jak ja bym tak chciała...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż, musisz być rozpoznawalna w Internetach i reanimować kultowego bloga sprzed kilku lat :P - prosty przepis na dużo komentarzy ^^

      Usuń
    2. No, albo możesz też spamować ludziom w losowych miejscach i czekać, aż przyjdą wkurwieni. Jak widać, działa bez pudła.

      Usuń
    3. Ferh, no offence, ale ja cię przed komciami na sznaucerku i wywiadem z kaktusem właściwie zupełnie nie kojarzyłam, tyle, że jest jakaś Ferhora na ocenialni, a w blogosferze udzielam się aktywnie od dwóch lat. I nie sądzę, żeby większość bloggerów miała kilkuletni staż.

      Sileano, nie zapominaj o sondzie :P.

      Usuń
    4. to był dżołk... -.-

      Usuń
  24. Hm... piszesz o tym, że szukasz niszy związanej z katalogowaniem blogów? To ja w zasadzie mam pewien pomysł - co Ty na to, aby nie przeprowadzać normalnego polecania blogów metodą kopiuj-wklej opis polecający, tylko bardziej... nie wiem, rozmowy z autorami na temat ich blogów? Taki prosty wywiad na temat tego, o czym jest blog, o inspiracji, o samym tworzeniu, o bohaterach, o tym, dla kogo jest pisane opowiadanie... takie tam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prezydent! Ty mi takie rzeczy na maila pisz, bo jeszcze ktoś podchwyci! Na razie zajęci są sondą, ale jak to długo potrwa to nie wiem. Weź skrobnij coś, jakiś priv się zrobi i wymienimy poglądy na bardziej neutralnym gruncie :D

      Usuń
    2. Nie musisz się martwić, blogo- i oceanosfera jest bezlitosna, więc jestem pewna, że przypomni przy każdej kolejnej sondzie, spisie blogasiów z "najlepszych" ocenialni, a i obecna sytuacja będzie omawiana w wielu miejscach długo...
      Niesamowite emocje panują w tym świecie.

      Usuń
    3. To napisz na the.q.one@gmail.com, wtedy podam GG. Konspira ^^

      Usuń
    4. Pisz ciszej! Bo jeszcze ktoś usłyszy ^^ a poza tym sam możesz napisać, mail jest w kontaktach po prawej :D

      Usuń
    5. Tak po prawdzie - takie rozmówki na temat twórczości blogowych (z autorami), krótka recenzja itd. już są. Na blogu, który założyłam parę miesięcy temu: recenzerr.blogspot.com Obecnie trwa przerwa wakacyjna, ale z nadejściem września nie będę już jedyną autorką.
      Soł... to raczej nie zaliczy się do "niszy".

      Usuń
  25. Swoją drogą, popraw tytuł, bo masz dwa błędy.

    OdpowiedzUsuń
  26. Yeah, a ja dostałam spam do spamu. xD
    Dzięki za informację, skorzystam. :3

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie wiem, czy jest sens komciania, bo chyba się Złu zdechło...

    Zło- reaktywacja
    Myślniki oddziela się spacjami z obu stron. No właśnie, myślniki, a to jest łącznik.

    Wywołało to, w pewnym momencie wielką burzę i dyskusję
    Albo wstawiasz przecinek przed „wielką, albo usuwasz ten sprzed „w.

    aby ocenieni wystawiali ocenę danej ocenialni po otrzymaniu oceny.
    Powtórzenia celowe, prawda?

    Dajcie mu trochę czasu, a kierunek wyjdzie w praniu :)
    Zabrakło kropki.


    Z racji tego, że w zakładce Regulamin i Cel istnienia nie da się skomentować, piszę tu:
    Dla tych, którzy chcą się rozwijać, opinia osoby niezwiązanej w żadem sposób z dziełem i samym Autorem jest bardzo ważna.
    Żaden.

    OdpowiedzUsuń
  28. Lalalaurwałomiodcudzysłowówlalala.

    OdpowiedzUsuń